آشپزی, مجله نارمیلا

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زعفرانی به روایت نارمیلا

زرشک پلو با مرغ
زرشک پلو با مرغ یکی از غذا هایی است که با زعفران اصیل و خوش عطر ایرانی طعم خیلی بهتری میگیرد.

میگویند خوشمزگی غذا به دستان آشپز  غذا است، چون این آشپز است که میتواند عشق را به غذا منتقل کند. آشپز است که، با انتخاب مواد اولیه غذا و ترکیب آن ها با هم میتواند با یک غذای خوشمزه، روز قشنگ تری برای خود و اطرافیان بسازد. طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشرنگ و خوش عطر ناریملا به شرح زیر است.

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ 4 نفره

 

مرحله اول مزه دار کردن مرغ و آماده سازی وسایل

ادویه مورد علاقه تان (تخم گشنیز، نعناع، آویشن و پاپریکا پیشنهاد می شود) را به مرغ اضافه کنید و آن را با روغن زیتون روی گوشت مرغ ماساژ بدهید. سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید  به صورت حلقه ای یا همان گرد آن را برش بزنید.

مرحله دوم سرخ کردن مرغ در کره

مرغ ها را در کره و یا روغن سرخ کنید به طوری که خوشرنگ و طلایی شوند.

مرحله سوم سرخ کردن سیر و پیاز

سیر و پیاز را با زرد چوبه و فلفل سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله چهارم درست کردن سس

سس مرغ را با استفاده از 2 قاشق غذا خوری رب و ادویه آماده کنید سپس به میزان لازم، حدود 3 پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم مخلوط کردن مواد اولیه

مرغ های سیر و پیاز سرخ شده و سیب زمینی خام و آلو جنگلی خام را به سس اضافه کنید و یک ساعت و نیم  آن را روی شعله قرار می دهیم.

مرحله ششم درست کردن برنج

برای 4 نفر میتوانید 4 تا 5 پیمانه برنج درست کنید. برنج را میشوییم و بعد به ازای هر پیمانه برنج مثبت 1 لیوان آب میریزیم ( برای 4 لیوان برنج 5 لیوان آب) و آن را روی حرارت قرار میدهیم، 5 قاشق غذا خوری روغن و سه قاشق مربا خوری نمک به آن اضافه میکنیم. بعد از اینکه آب برنج کشیده شد برای ته تیگ برنج را در ظرفی ریخته زیر قابله را سیب زمینی یا نان میچینیم و سپس برنج را روی آن ریخته دم کنی برنج را میگذاریم و 30 تا 45 دقیقه با شعله متوسط میگذاریم تا برنج دم کشیده و ته دیگ آماده شود.

مرحله هفتم درست کردن زرشک

در این مرحله زرشک را آبکشی می کنیم و به همراه کره و شکر و مقدار کمی پودر وانیل (به دلخواه میتوان کمی پیاز سرخ شده طلایی را هم به آن اضافه کرد) در یک تابه کوچک تفت می دهیم. و پس از آماده شدن برج و هنگام سرو زرشک را روی برج میریزیم تا خوشرنگ تر بماند.

مرحله نهایی دم کردن زعفران و اضافه کردن آن به مرغ

فقط مقداری کمی آب از مرغ را برای قرار دادن بر سر سفره نگهدارید اجازه دهید خورش به روغن بیفتد. سپس زعفران دم کرده را به همراه آبلیمو  به خورش اضافه و کنید و اجازه دهید خورش ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

روش دم کردن زعفران: دو قاشق چایی خوری زعفران را بامقداری شکر در هاون بکوبین و درون آن یک یا دو قالب یخ بندازید و اجازه بدید تا یخ ها آب شوند و زعفران رنگ بدهد، زعفران آماده است ولی بهتر است بعد از این مرحله حدودا 10 دقیقه در روی بخار بماند و سپس استفاده شود.

 این زرشک پلو با مرغ خوردن داره نوش جان

میتوانید مراحل بالا را در ویدیئو دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *