علمی, مجله نارمیلا

تفاوت نمک آبی و نمک دریایی به روایت نارمیلا

تفاوت نمک آبی و نمک دریایی

نمک آبی یک نوع نمک معنی و آبی رنگ است که سرشار از مواد معدنی و مفید برای بدن انسان می باشد.  نمک آبی ( blue salt ) را در جهان با نام نمک آبی ایرانی (Persian blue salt) می­شناسند چرا که این نمک معدنی ویژه از کوه های استان سمنان در ایران استخراج می­شود. همچنین به دلیل رنگ زیبایش مورد توجه همگان بوده و برخلاف نمک دریا که از حوضچه های دریا استخراج می شود، کاملا معدنی و با روش های پرهزینه و طاقت فرسا از دل کوه ها استخراج میگردد، عناصر موجود در بافت سنگ نمک آبی گرمسار باعث شده تا به جنبه خوراکی آن توجه کافی شود، عناصری مثل کلسیم، پتاسیم و منیزیم.

اما نمک دریایی از آب دریا به دست می آید. یعنی در فرایند چندین ساله آب دریا که در اصل شور می باشد،آب دریا تبخیر شده و نمک موجود در آب در کف و بستر دریا باقی می ماند مانند دیگر نمک ها این نوع نمک هم، مواد مغذی زیادی دارد.از جمله مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم در نمک دریا یافت می شود. نمک دریا علاوه بر مواد معدنی طبیعی که دارد، ممکن است چندیم ماده غیرمنتظره نیز داشته باشد.

بر اساس یک مطالعه اخیر، اکثر نمک های دریایی حاوی مواد الاینده،فلزات سنگین،ناخالصی های زیان آور و ذرات پلاستیکی ریز هستند که از زباله های پلاستیکی بزرگتر به وجود می آیند، که آبی را که نمک دریا از آن استخراج می شود، آلوده می کند. ما هنوز نمی دانیم که این ریزذرات پلاستیکی و آلاینده  بر سلامتی ما چه تاثیری دارند، اما تصور ما این است که آنها برای ما خوب نیستند.و مطمنا بر سلامتی ما تاثیر بد و زیان بخشی خواهند گذاشت.

نمک آبی اما، برخلاف نمک های دیگر  از معادن نمک استخراج می شوند که در طی سالها به وجود امده اند.این نوع نمک داری مواد معدنی زیای بوده در سالهای اخیر استفاده از انواع نمک معدنی بشدت افزایش پیدا کرده خصوصا این نمک در خارج از کشور شناخته شده تر و مورد استفاده بیشتری نیز قرار میگیرد بنابرین صادرات این نمک مرسوم تر است . شاید دلایل زیادی برای مصرف انوع  نمک معدنی باشد. از جمله اینکه مواد الاینده ای ندارد که برای بدن مضر باشد.

شما از چه نوع نمکی برای مصارف روزانه خود استفاده میکنید؟ لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

برای فهم بهتر تفاوت نمک آبی و نمک دریایی ویدئویی برای شما تهیه کردیم ممنون از نگاه شما…

One thought on “تفاوت نمک آبی و نمک دریایی به روایت نارمیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

One thought on “تفاوت نمک آبی و نمک دریایی به روایت نارمیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *