آشپزی

طرز تهیه عدس پلو زعفرانی نارمیلا

طرز تهیه عدس پلو زعفرانی

طرز تهیه عدس پلو زعفرانی به روایت نارمیلا

 
عدس پلو زعفرانی یک غذای ساده و سریع اما سالم و مغذی است.

عدس پلو از جمله غذا های ساده و خوشمزه ایرانی است، باتوجه به طرز تهیه این غذا میتواند، مجلسی، نذری یا یک غذای فوری و خوشمزه برای کسانی که وقت کمتری برای تهیه غذا دارند باشد. دراینجا ما قصد داریم طرز تهیه عدس پلو زعفرانی مجلسی ولی و فوری را آموزش بدهیم. زعفران در طعم نهایی این غذا خیلی موثر است، پیشنهاد میکنیم زعفران سوپرنگین استفاده کنید تا مقدار کمتری زعفران عطر و طعم بیشتری به غذا بدهید.

کالری عدس پلو به ازای هر قاشق غذاخوری برابر با ۳۶ کالری و در هر ۱۰۰ گرم برابر با ۲۲۵ کالری است. عدس پلو دارای ۱۶ گرم کربوهیدرات در هر ۱۰۰ گرم است.

ترکیب برنج و عدس، منبعی از خواص و فایده برای سلامتی است. مواد مغذی موجود در برنج و عدس، خواصی عالی برای سلامتی دارند.

عدس حاوی ویتامین و مواد معدنی نیز هست. همچنین عدس، منبعی از پانتوتنیک اسید، منیزیم، زینک، ریبوفلاوین، نیاسین و سلنیوم نیز به شمار می‌آید.

شما با زعفران نارمیلا میتوانید هر غذایی را مجلسی تر کنید، چونکه زعفران نارمیلا عطر و طعم و رنگ غذا را تغییر میدهد.

حالا برای تهیه عدس پلو مجلسی چه مراحلی را باید طی کنیم:

مرحله اول

پختن عدس ها: عدس ها را در آب جوش، بپزید به طوری که نرم شود اما له نشود برای یک عدس پلو 4 نفره حدودا دو پیمانه عدس بپیزید.

مرحله دوم

پختن برنج. پیشنهاد من برای پختن برنج 4 نفره تهیه برنج به صورت کته است. 4 پیمانه برنج را با 5 پیمانه آب، 5 قاشق غذا خوری روغن(ترجیحا روغن زیتون یا کنجد) و دو قاشق مربا خوری نمک بپزید. وقتی برنج آب خودش را کشید و همچنین عدس ها پخت آن ها را باهم مخلوط کنید و دم کنی برنج را بگذارید.

مرحله سوم

دم کردن زعفران برای برنج و گوشت چرخ کرده

زعفران نارمیلا را به اندازه 2 قاشق چایی خوری با مقداری شکر بکوبید و 2 قالب یخ به آن اضافه کنید و اجازه بدهید یخ آن آب شود و سپس آن را در دم کنید. میتوانید روی بخار کتری بگذارید تا حداکثر رنگ دهی را در دمای بالا هم آزاد کند.

مرحله چهارم

پختن و تفت دادن گوشت چرخ کرده.

200 گرم گوشت را با یک پیاز متوسط تفت دهید و ادویه های دلخواه را به آن اضافه کنید. وقتی خوب سرخ شد نصف زعفران دم شده را به گوشت اضافه کنید. و باقی زعفران را برای برنج در نظر بگیرید.

مرحله چهارم

سرخ کردن سیب زمینی های شکل دار( میتوانید با کاتر به آن شکل دهید) برا تزیین روی عدس پلو)

مرحله پنجم

تزیین عدس پلو با گوشت

مقدار باقی مانده زعفران را با کمی برنج دم شده و آماده قاطی کنید تا رنگ بگیرد و از برای تزیین برنج در دیس استفاده کنید.بعد از آماده شدن برنج گوشت چرخی را با برنج تزیین کرده و نوش جان کنید.  همچنین میتوانید از رشته های بلند و 3 سانتی زعفران سوپر نگین نارمیلا برای تزیین سیب زمینی های روی عدس پلو استفاده کنید.

امیدوارم از این غذای خوشمزه با رسپی نارمیلا لذت ببرید

برای انتقال مطلب بهتر فیلم آموزشی عدس پلو زعفرانی آماده شده و در پایین این پست قابل مشاهده است. دقت کنید اندازه های میتواند بر اساس تعداد و ذائقه متغییر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *