علمی

فواید زعفران اصل به روایت نارمیلا

فواید زعفران

چرا زعفران پادشاه ادویه هاست؟

بیخود نیست که شاعر میگه: که خنده هاست در این شاخه زعفران پنهان...

زعفران پادشاه ادویه جهان است و فواید بسیار زیادی دارد. درمان افسردگی، پیشگیری از سرطان، افزایش قدرت ذهنی، سلامت قلب و عروق و شادی و نشاط درونی و همچنین داشتن پوستی شفاف از جمله مزایای آن است.

درمان افسردگی

تولید و ترشح هورمون دوپامین در بدن انجام می‌‌دهد. دوپامین هورمون نشاط آور است که می‌تواند افسردگی را کنترل کرده و آن را بهبود بخشد.

کاهش اضطراب

 زعفران با طبع گرمی‌ که دارد می‌‌تواند سیستم عصبی فرد را تنظیم کند و عملکرد آن را بهبود بخشد. بدین ترتیب حتی اگر فرد در معرض استرس‌های محیطی باشد تا حدی می‌تواند آرامش خود را حفظ نماید.

پیشگیری از سرطان و درمان آن

تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌‌توانند مهم‌ترین عامل بروز سرطان در انسان باشند. تولید این رادیکال‌ ها در بدن اجتناب‌ ناپذیر است اما راه‌ هایی برای از بین بردن آن ها وجود دارد. یکی از این راه‌ها مصرف زعفران است. راهی که هم‌ لذت‌ بخش است و هم کاملاً طبیعی و مفید و مؤثر است

افزایش قدرت ذهنی

یکی دیگر از خواص زعفران افزایش قدرت و توانایی ذهنی است. زعفران می‌‌تواند میزان هوشیاری و توانایی ذهنی فرد را افزایش دهد و از مغز او در مقابل فراموشی و کند کار کردن محافظت نماید. رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن حتی به مغز هم رحم نمی‌‌کنند و در صدد آسیب رساندن به آن هستند.

سلامت قلب و عروق

 زعفران دارای مقدار زیادی از آنتی‌ اکسیدان‌ هایی است که می‌‌توانند رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن را نابود کنند و سلامت قلب و عروقی ما را به همراه داشته باشند.

ایجاد پوستی شفاف و زیبا

 زعفران با توجه مواد مفیدی که دارد می‌‌تواند کلاژن موجود در پوست را احیا کرده و موجب شفافیت و شادابی پوست میشود.

لازم به ذکر است هر 25 گرم زعفران 20 میلی‌گرم ویتامین ث دارد که با توجه به طبیعی بودن به راحتی جذب بدن میشود.

“>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *